Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMayer, Richard E. (Hrsg.); Alexander, Patricia A. (Hrsg.)
TitelHandbook of research on learning and instruction.
1. publ.
QuelleNew York, NY u.a.: Routledge (2011), XIV, 501 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducational psychology handbook series
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-80461-2; 978-0-203-83908-9; 978-0-415-80460-8; 978-0-415-80461-5
SchlagwörterKritikfähigkeit; Selbstbildung; Exploration; Privatunterricht; Feedback; Kooperatives Lernen; Lehr-Lern-Forschung; Lernen; Lernforschung; Lernmotivation; Motorisches Lernen; Beispiel; Lehren; Peer Group; Unterrichtsforschung; Unterrichtsmethode; Computersimulation; Interaktives Lernen; Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Geschichtsunterricht; Visualisieren; Lesenlernen; Schreiben; Mathematikunterricht; Mathematisches Denken; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Sportunterricht; Zweitsprachenerwerb; Diskussion; Handbuch; Nachschlagewerk; Gruppe (Soz)
AbstractDuring the past twenty years researchers have made exciting progress in the science of learning (i.e., how people learn) and the science of instruction (i.e., how to help people learn). This book examines learning and instruction in a variety of classroom and non-classroom environments and with a variety of learners, both K-16 students and adult learners. [...] The book is divided into two sections: learning and instruction. The learning section consists of chapters on how people learn in reading, writing, mathematics, science, history, second languages, and physical education, as well as learning to think critically, learning to self-monitor, and learning with motivation. The instruction section consists of chapters on effective instructional methods - feedback, examples, self-explanation, peer interaction, cooperative learning, inquiry, discussion, tutoring, visualizations, and computer simulations. Each chapter reviews empirical research in a specific domain and is structured as follows: 1. Introduction - Defines key constructs and provides illustrative examples or cases; 2. Historical Overview - Summarizes the historical context for the topic or domain; 3. Theoretical Framework - Summarizes major models or theories related to the topic or domain. 4. Current Trends and Issues - Synthesizes the research literature and highlights key findings or conclusions. 5. Practical Implications - Suggests relevance of the research for educational practice. 6. Future Directions - Considers next steps or stages needed for future research. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: