Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCollins, Donald R.
TitelConducting multi-generational qualitative research in education.
An experiment in grounded theory.
QuelleNew York u.a.: Peter Lang (2011), X, 148 S.Verfügbarkeit 
ReiheBlack studies and critical thinking. 5
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. [133]-148
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1947-5985
ISBN1-433-11019-9; 978-1-433-11019-1
SchlagwörterErfahrung; Forschung; Qualitative Forschung; Grounded Theory; Generation; Familienforschung; Bildungssystem; Afroamerikaner; Schwarzer; USA
AbstractThis book outlines a methodology for viewing multiple generations of African Americans, specifically those who were called or called themselves Negro, Colored, Black, or African American (NCBAA). Within this framework, African Americans of varying ages describe their lives and educational experiences, allowing researchers to address a variety of questions: How are social and political contexts woven into the interpretation of life and educational experiences? Given the social, political, and educational climate experienced by each generation, what are the beliefs, assumptions, and intentions underlying the educational experiences of the NCBAA? What differences and/or similarities exist in the constructed perceptions of NCBAA? How does each generation view the experiences of the others? (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: