Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelAgainst the odds.
Disadvantaged students who succeed in school.
QuelleParis: OECD (2011), 198 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheProgramme for International Student Assessment
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-08995-0; 92-64-09087-8; 978-92-64-08995-2; 978-92-64-09087-3
DOI10.1787/9789264090873-en
SchlagwörterVergleichsuntersuchung; Resilienz; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Internationaler Vergleich; Schulerfolg; Resilienz; Schulerfolg; Schülerleistung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Sozioökonomische Lage; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Benachteiligter Jugendlicher; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractMany socio-economically disadvantaged students excel in PISA. Students who succeed at school despite a disadvantaged background - resilient students - are the focus of this book. The report shows that overcoming barriers to achievement is possible, and provides students, parents, policy makers and other education stakeholders insights into what enables socio-economically disadvantaged students to fulfil their potential. Resilient students are characterised by positive approaches to learning, for example, having more interest in science or having more self-confidence. The evidence in PISA shows that positive approaches to learning tend to boost the performance of advantaged students more than that of disadvantaged ones. From an equity perspective, therefore, policies aimed at fostering positive approaches to learning ought to target disadvantaged students more than others. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: