Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Goldstein, Sam (Hrsg.); Naglieri, Jack Anthony (Hrsg.); DeVries, Melissa (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Learning and attention disorders in adolescence and adulthood. Assessment and treatment. 2. ed. |
Quelle | Hoboken, NJ: Wiley & Sons (2011), XX, 636 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-470-50518-4; 978-0-470-50518-2 |
DOI | 10.1002/9781118093085 |
Schlagwörter | Aufmerksamkeits-Defizit-Hyperaktivitäts-Störung; Beeinflussung; Kognitiver Prozess; Persönlichkeitsmerkmal; Resilienz; Verhalten; Verhaltenstherapie; Diagnostik; Kindheit; Beeinflussung; Bewertung; Erwachsener; Lernen; Psychotherapie; Verhalten; Verhaltenstherapie; Hochschule; USA; Behinderung; Diagnostik; Leistung; Rechtsstellung; Neuropsychologie; Kognitiver Prozess; Coaching; Förderung; Handbuch; Förderung; Resilienz; Lehrerrolle; Lernen; Lernschwierigkeit; Medikament; Psychotherapie; Rechtsstellung; Neuropsychologie; Hochschule; Coaching; Behinderung; Bewertung; Handbuch; Leistung; Erwachsener; Jugendlicher; USA |
Abstract | Reflecting the most recent and relevant findings regarding Learning Disabilities (LD) and Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD), this [book] provides practitioners in the fields of education and mental health with a set of practical guidelines to assist in the assessment, diagnosis, consultation, and treatment of adolescents and adults struggling with LD and ADHD. The new edition includes an emphasis on working from strengths-adapting to disabilities and dealing with them successfully on a daily basis, new coverage of the causes and long-term implications of LD and ADHD in adolescents and adulthood [and] new chapters on treatment effectiveness. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/4 |