Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMilojevic, Ivana
TitelEducational futures.
Dominant and contesting visions.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2011), XIV, 297 S.Verfügbarkeit 
ReiheFutures in education
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. [263]-288
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-60363-3; 978-0-415-60363-8
SchlagwörterBildung; Erziehungsziel; Bildungsgeschichte; Kultureinfluss; Feminismus; Informationsgesellschaft; Neue Technologien; Australien; Bildung; Bildungsreform; Diskurs; Großbritannien; Kanada; Kritik; Utopie; Religion; Tradition; Weltbild; Zukunft; Erziehungsziel; Geschichtsbild; USA; Bildungsreform; Informationsgesellschaft; Spiritualität; Theoriebildung; Zukunftserwartung; Feminismus; Globalisierung; Ethnische Erziehung; Geschichtsbild; Utopie; Weltbild; Religion; Spiritualität; Globalisierung; Diskurs; Einflussfaktor; Kritik; Theoriebildung; Tradition; Zukunft; Zukunftserwartung; Australien; Großbritannien; Kanada; USA
Abstract[This publication] provides an overview and analysis of current tensions, debates and key issues within OECD nations, particularly Australia, the USA, Canada and the UK, with regard to where education is and should be going. Using a broad historical analysis, this book investigates ideas and visions about the future that are increasingly evoked to support arguments about the imminent demise of the dominant 'modern' educational model. The text focuses neither on prediction nor prescription; rather the goal is an analysis of the ways in which the notion of the future circulates in contemporary discourse. Five specific discourses are explored: 1. globalization; 2. new information and communications technologies; 3. feminist; 4. indigenous; 5. spiritual. The book demonstrates the connections between particular approaches to time, visions of the future, and educational visions and practices. The author asserts that every approach to educational change is inherently based on an underlying image of the future. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: