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Autor/inSiegenthaler, Michael
InstitutionKonjunkturforschungsstelle (Zürich)
TitelCan a standardized aptitude test predict training success of apprentices?
Evidence from a case study in Switzerland.
Gefälligkeitsübersetzung: Kann eine standardisierte Eignungsprüfung den Ausbildungserfolg von Lehrlingen voraussagen? Erkenntnisse aus einer Fallstudie in der Schweiz.
QuelleZürich (2011), 34 S.
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ReiheKOF working paper. 270
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.3929/ethz-a-006329924
SchlagwörterBildungserfolg; Eignungstest; Ausbildung; Einzelhandel; Ausbildungsbetrieb; Betriebliche Berufsausbildung; Bewerberauswahl; Genauigkeit; Prognose; Standardisierung; Ausbildungsplatzbewerber; Auszubildender; Schweiz
Abstract"Due to a widely spread distrust in the signalling value of school grades, Swiss employers require external, standardized aptitude test results when recruiting new apprentices. However, the predictive quality of such test results has never been thoroughly researched. Therefore, this case study analyses whether external aptitude tests can improve the quality of predicting success in apprenticeship training. I find that such information is a) not correlated with school grades at the end of compulsory schooling but b) does not add information that would explain either the success in VET schooling (school grades in the first and second year of apprenticeship training), the probability of unexcused vocational school absences or the likelihood of a premature ending of the apprenticeship contract." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Evaluation; anwendungsorientiert; empirisch-quantitativ; empirisch; Sekundäranalyse; Fallstudie. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2007 bis 2009.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2011/3
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