Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelInclusion of students with disabilities in tertiary education and employment.
QuelleParis: OECD (2011), 140 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducation and training policy
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1990-1496; 1990-150X
ISBN92-64-09741-4; 978-92-64-09741-4; 978-92-64-09765-0
DOI10.1787/9789264097650-en
SchlagwörterVergleich; Chancengleichheit; Arbeitswelt; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Dänemark; Erwachsener; Europa; Finanzierung; Frankreich; Irland; Nordamerika; Norwegen; Schule; Statistik; USA; Bildungspolitik; Behinderung; Recht auf Bildung; Tertiärbereich; Vergleich; Recht auf Bildung; Schule; Übergang; Arbeitswelt; Inklusion; Finanzierung; Tertiärbereich; Statistik; Behinderung; Institution; Behinderter; Erwachsener; Jugendlicher; Dänemark; Europa; Frankreich; Irland; Nordamerika; Norwegen; OECD-Staaten; Tschechische Republik; USA
AbstractThis book examines the transition of young adults with disabilities from school to tertiary education and work. It analyses the policy experiences of several OECD countries and identifies recent trends in access to education and employment as well as best transition policies and practices. Which factors foster or hinder the transition to tertiary education and work? What are the strengths and weaknesses of policies and support given to young adults with disabilities? What strategies exist in upper secondary schools and tertiary education institutions to smooth this transition and what are their strengths and weaknesses? It shows that access to tertiary education for young adults with disabilities has improved significantly over the past decade. However, despite the progress that has been made, the transition to tertiary education is still harder for young adults with disabilities than it is for other young adults. Students with disabilities are also less likely than their non-disabled peers to successfully complete their studies, or to access employment. The book also provides policy recommendations for governments and education institutions. These recommendations are designed to give young adults with disabilities the same success and transition opportunities that other young adults already enjoy and to improve hereby their right to education and to inclusion. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: