Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Järvelä, Sanna (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Social and emotional aspects of learning. |
Quelle | Amsterdam u.a.: Elsevier, Academic Pr. (2011), XII, 287 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-12-381477-4; 978-0-12-381477-7 |
Schlagwörter | Angst; Bewältigung; Emotion; Empathie; Kognition; Pädagogische Psychologie; Selbsteinschätzung; Selbstkonzept; Selbstwirksamkeit; Wohlbefinden; Kultureinfluss; Soziale Beziehung; Soziale Entwicklung; Soziale Interaktion; Kind; Schule; Schulleitung; Schulklasse; Verhaltensauffälligkeit; Schulleistung; Interesse; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernmotivation; Lernumgebung; Motivation; Soziales Lernen; Lernschwierigkeit; Peer Group; Sozialkapital; Wettbewerb; Behinderung; Sonderpädagogik; Belastung; Einflussfaktor; Handbuch; Leistungsmessung; Nachschlagewerk; Netzwerk; Jugendlicher |
Abstract | The book focuses on five themes: motivation in learning, emotional experiences, social interaction, self-regulatory processes, and social relations in multiple learning environments. Chapters in section one encompass core concepts of motivation in learning, such as interest, attributions, intrinsic and extrinsic motivation, achievement goals and flow as well as covering the recent ideas on how culture and social contexts contribute to our understanding of motivation. The second section highlights emotions in learning, paying special attention to different types of emotional experiences and how social context informs emotional responses to cognition and learning. The third section covers the role of social interaction in learning. The chapters deal with social interaction, peer-learning, and peer relations, as well as recent ideas on collaborative learning. The fourth section covers self-regulatory processes in learning contexts. Chapters in section five broadly cover social relations relating to learning. These chapters include coverage of social development, friendships, competition, social networks, and technology. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/4 |