Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFacer, Keri
TitelLearning Futures.
Education, technology and social change. 1. ed.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2011), X, 181 S.Verfügbarkeit 
ReiheHigher education
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben S. [153]-172
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-58143-5; 978-0-415-58143-1
SchlagwörterErziehung; Demokratische Bildung; Wissensgesellschaft; Rollenerwartung; Soziale Entwicklung; Generationenbeziehung; Digitale Medien; Elektronische Medien; Informationsgesellschaft; Planung; Schule; Schulentwicklung; Schulleistung; Technologische Entwicklung; Transformation; Ökonomie; Welt; Zukunftserwartung; Internet; Forschungsprojekt; Großbritannien
AbstractDrawing on over 10 years of research into digital technologies, social change and education... the author makes a compelling argument for thinking differently about the futures for which education might need to prepare. ... She makes a case for recognizing a set of serious emerging developments, including the growth of new relationships between humans and technology, the emergence of new intergenerational relationships, struggles over new forms of knowledge and democracy [and] the intensification of radical economic and social inequalities. This book explores the implications of these social and technological developments for critical aspects of education, from human relationships, to curriculum, to the role of schools in their communities and in relation to the market. Packed with examples from around the world the book helps to bring into focus the risks and opportunities for societies and for schooling over the coming two decades. It makes a... case for reimagining the role of education in responding to social and technological changes, and presents a set of key strategies for creating schools and to equip all students and communities to build better futures. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: