Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHendra, Richard; Ray, Kathryn; Vegeris, Sandra; Hevenstone, Debra; Hudson, Maria
InstitutionGreat Britain. Department of Work and Pensions
TitelEmployment Retention and Advancement (ERA) demonstration.
Delivery, take-up, and outcomes of in-work training support for lone parents.
Gefälligkeitsübersetzung: Demonstration des Employment Retention and Advancement (ERA)-Projekts. Umsetzung, Inanspruchnahme und Beschäftigungseffekte der Weiterbildungsförderung alleinerziehender Arbeitnehmer.
QuelleLondon (2011), 117 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDepartment for Work and Pensions. Research report. 727
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-1-84712-934-5
SchlagwörterArbeitsmarktpolitik; Erfolgskontrolle; Finanzierung; Großbritannien; Inanspruchnahme; Weiterbildung; Weiterbildungsberatung; Langzeitarbeitsloser; Niedriglohn; Erfolgskontrolle; Beschäftigungseffekt; Einkommenseffekt; Finanzierung; Niedriglohn; Arbeitsmarktpolitik; Niedrig Qualifizierter; Qualifizierungsmaßnahme; Weiterbildung; Weiterbildungsberatung; Weiterbildungsförderung; Inanspruchnahme; Allein erziehender Elternteil; Langzeitarbeitsloser; Ungelernter Arbeitnehmer; Großbritannien
Abstract"This report presents new findings from Britain's Employment Retention and Advancement (ERA) demonstration programme, which was launched in autumn 2003. ERA was designed to test the effectiveness of a programme to improve the labour market prospects of low-paid workers and long-term unemployed people and is one of the largest randomised social policy trials ever undertaken in Britain.; One of the key goals of ERA was to encourage human capital development by supporting and incentivising training among low-wage workers. To accomplish this, the programme provided personal adviser support and financial incentives for completing training and working full-time. This report looks specifically at the delivery, take-up, and outcomes of the training support and incentives provided through ERA. A central question is whether intensive adviser support and financial incentives encourage training beyond what would normally occur. Because training encompasses a variety of activities, this report details the kinds of training courses people took in ERA. Finally, it is important to assess whether training leads to better labour market outcomes. Some programmes designed to increase training have failed to do so, and others have resulted in an increase in training with no corresponding effect on earnings. One hypothesis to explain these results is that the training might not have been in courses relevant to advancement. Therefore, this study will closely examine the occupational relevance of the courses taken.; This report draws on quantitative data from two waves of the ERA customer survey, administered to a sample of participants 12 months and 24 months after their date of random assignment. The qualitative data are drawn from interviews and focus groups with staff and programme participants conducted during and after ERA programme delivery." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Evaluation; anwendungsorientiert; empirisch-quantitativ; empirisch; Befragung. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2003 bis 2010.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: