Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Jarvis, Peter (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The Routledge international handbook of lifelong learning. |
Quelle | London u.a.: Routledge (2011), XXX, 526 S. |
Reihe | Routledge International handbooks; Education/lifelong learning |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-415-58165-6; 978-0-415-58165-3 |
Schlagwörter | Psychologie; Bildungsbiografie; Lebensalter; Familie; Feminismus; Bildungspolitik; Schule; Offenes Lernen; Lernmethode; Bildungsprogramm; Kunst; Leseförderung; Humanismus; Kapitalismus; Soziale Bewegung; Religion; Finanzierung; Globalisierung; Tourismus; Arbeitsplatz; Philosophie; Hochschule; Fernunterricht; E-Learning; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Alphabetisierung; Lebenslanges Lernen; Handbuch; Nachschlagewerk; Netzwerk; Welt; Internet; Bibliothek; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Europäische Union; UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation); Weltbank; Alter Mensch; Erwachsener; Australien; Commonwealth; Europa; Indien; Lateinamerika; USA |
Abstract | This handbook provides a... complete overview of lifelong learning internationally. The theoretical structure puts the learner at the centre and the book emanates from there, pointing to the social context beyond the learner. Up-to-the-minute syntheses from many of the leading international experts in the field give vital snapshots of this rapidly evolving subject from wide-ranging perspectives including: (1) Learning throughout life; (2) Sites of lifelong learning; (3) Modes of learning; (4) Policies; (5) Social movements; (6) Issues in lifelong learning; (7) Geographical dimensions. This... volume... examines the complexities of the subject within a systematic global framework and places it in its socio-historic context. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/2 |