Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKaiser, Kotie; Reynecke, Maryna; Uys, Mandie
TitelEating soup with a fork - why the EFAL syllabus cannot promote learning across the curriculum.
QuelleIn: Journal for language teaching, 44 (2010) 2, S. 52-67Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterSchule; Curriculum; Bilingualer Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Fachunterricht; Kritik; Situationsbericht; Südafrika (Staat)
AbstractDismal literacy figures of South African learners, on the one hand, and poor matriculation results of public school learners who still prefer English as a medium of instruction, raise the question whether the current second language curriculum has failed to promote academic literacy and additive bilingualism. The authors argue that more time spent in the EFAL classroom will not necessarily mean that the objectives as envisaged by the curriculum will be attained. In order for academic literacy to be improved, the distinction between a language of learning and a language as subject matter should be acknowledged. In lieu of this distinction, a new English curriculum should be introduced from Grade 1-12 in all South African schools where English is used as the medium of instruction. The authors propose the implementation of an adjunct CBI and CLIL syllabus where language development and content development are not regarded in isolation and where the focus is on the intersection of language, content and thinking objectives. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: