Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Erard, Yves |
---|---|
Titel | L'usage de la vidéo dans l'enseignement d'une langue seconde: document à interpréter ou exemple à suivre? |
Quelle | In: Bulletin VALS-ASLA, (2010) 92, S. 57-86 |
Beigaben | Abbildungen; Anmerkungen 4 |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1023-2044 |
Schlagwörter | Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen; Video; Alltagssprache; Sprechübung; Fremdsprachenunterricht; Hörverständnis; Französischunterricht |
Abstract | The aim of the contribution is to show that what the CECR (Cadre Européen Commun de Reference) means by oral comprehension activities is not very clear. Using an example of this type of activity in which a video serves as document, it points out the problem. Using an example of another type of activity in which a video serves as model, it shows how to solve it. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2022/3 |