Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Yu, Peng |
---|---|
Titel | Disability and disadvantage: a study of a cohort of Australian youth. Gefälligkeitsübersetzung: Behinderung und Benachteiligung. Eine Studie einer Kohorte australischer Jugendlicher. |
Quelle | In: Australian journal of labour economics, 13 (2010) 3, S. 265-286
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1328-1143 |
Schlagwörter | Bildungschance; Soziale Ausgrenzung; Soziale Herkunft; Soziale Integration; Schulische Integration; Schulabschluss; Schulleistung; Berufliche Integration; Behinderung; Benachteiligung; Benachteiligter Jugendlicher; Jugendlicher; Körperbehinderter; Lernbehinderter; Sozialhilfeempfänger; Australien |
Abstract | "This paper examines the association between disability and disadvantage among Australian youth. Past experiences (e.g., school achievement), and present circumstances (e.g., participation in education and employment) as well as aspirations and expectations (e.g., expected education and career) are investigated. The results show that young people growing up with a disability, especially a developmental/learning disability, have significantly worse outcomes in many aspects (past experiences in particular) than those without disability. Further, outcomes for young people with disability are poorer if disability is compounded by other sources of disadvantage such as poor maternal educational attainment. Evidence of intergenerational transmission of disadvantage is also revealed." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Befragung. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2006 bis 2006. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2012/1 |