Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZeller, Matthias; Barzel, Bärbel
TitelInfluences of CAS and GC in early algebra.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 42 (2010) 7, S. 775-788
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-010-0287-0
SchlagwörterSekundarstufe I; Computer-Algebra-System; Elementare Algebra; Grafischer Taschenrechner; Mathematikunterricht; Technologie; Mobilität; Symbol
AbstractIn the last years, several studies have investigated the role of technology in teaching and learning mathematics. However, the specific role of computer algebra systems (CAS) in early algebra in contrast to graphic calculators (GC) is still unclear. The CAYEN project is researching this field by comparing 13-year-old pupils-one GC class and two CAS classes have been observed while acquiring elementary algebraic competences with nearly the same teaching sequence. The field of algebraic competences is split into syntactic abilities and symbol sense. The results of this explorative case study show that the development of symbol sense is influenced by the adoption of CAS in the learning process. Especially when transitioning from arithmetic to algebra, the pupils' views of algebra as well as their conceptions of algebraic objects seem to be affected by the availability of CAS.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: