Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHodges Kulinna, Pamela; Brusseau, Timothy; Ferry, Matthew; Cothran, Donetta
TitelPreservice teachers' belief systems toward curricular outcomes for physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Das Wertesystem von Lehramtsstudenten bezüglich der Lernziele in den Sportlehrplänen.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 81 (2010) 2, S. 189-198
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
SchlagwörterEinstellung (Psy); Gewohnheit; Selbstbewusstsein; Lehrer; Lehrerausbildung; Soziale Kompetenz; Lernziel; Lehrplan; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Fitness; Sport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Student; USA
AbstractThis study was grounded in the belief systems and physical activity literature and investigated preservice teachers' belief systems toward curricular outcomes for physical education programs. Preservice teachers (N=486; men=62 percent, women=38 percent) from 18 U.S. colleges/universities shared their beliefs about curricular outcomes. Preservice teachers completed a previously validated belief systems instrument designed to measure the relative importance of four outcome goals for programs (physical activity/fitness, self-actualization, motor skill development, and social development). Internal consistency reliability for the instrument was.98. A confirmatory factor analysis demonstrated a good fit of the current sample to the hypothesized outcomes model. Multivariate analysis of variance results revealed a significant interaction in outcome preservice teachers' priorities for year in school by region. The teachers' views also differed on the important outcome goals for physical education. Two critical "tensions" are discussed: the need to examine more fully the consistency of preservice teacher/teacher belief systems, and implications for teacher education and professional development programming. It is important to heed prospective teachers' voices and address their belief systems in teacher education programs. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: