Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Flores-Lagunes, Alfonso; Gonzalez, Arturo; Neumann, Todd |
---|---|
Titel | Learning but not earning? The impact of job corps training on Hispanic youth. Gefälligkeitsübersetzung: Lernen aber nicht verdienen? Der Einfluß von Training in Job Corps bei hispanischen Jugendlichen. |
Quelle | In: Economic inquiry, 48 (2010) 3, S. 651-667
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0095-2583; 1465-7295 |
DOI | 10.1111/j.1465-7295.2009.00211.x |
Schlagwörter | Segmentierung; Einkommenseffekt; Einkommenshöhe; Arbeitslosenquote; Arbeitsmarkt; Arbeitsmarktchance; Qualifizierung; Ethnische Gruppe; Benachteiligter Jugendlicher; Spanier; USA |
Abstract | "Why did Hispanics who participated in Job Corps (JC) training not experience earnings gains like whites and blacks, despite achieving similar human capital gains? We find that the differential labor market outcomes of each group are related to the different levels of local labor market unemployment rates (LUR) they face. Furthermore, the groups exhibit differential impacts on their earnings from the LUR they face, which also vary by randomization status. We find that (a) blacks and Hispanics face higher LUR that mitigate their potential gains from JC and (b) JC 'shields' whites from adverse LUR, but not blacks and Hispanics." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1998 bis 2000. (author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2011/3 |