Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllan, Rachel
TitelCan a graded reader corpus provide 'authentic' input?
QuelleIn: ELT journal, 63 (2009) 1, S. 23-32
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Anmerkungen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterEmpirische Forschung; Effizienz; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Wortschatz; Authentizität; Empirische Forschung; Methodik; Authentisches Lehrmaterial; Korpusanalyse; Satzbaustein; Vergleichende Analyse; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Authentizität; Effizienz
AbstractIn addition to their intended purpose, graded reader texts can be made into a corpus appropriate for use with lower-level learners. In his article the author considers using such a corpus for data-driven learning (DDL), to make this approach more accessible to intermediate level students. However, how far does grading the corpus in this way compromise the authenticity of the language learners are exposed to? The simplified nature of such corpora may limit learners' exposure to lexical chunks, which are fundamental to the acquisition of natural and fluent language. The paper compares lexical chunks in graded corpora and the British National Corpus, examining frequency, type, and composition, to evaluate the 'authenticity' of graded input. Despite some differences, it is argued that the scale and type of lexical chunks are sufficient to provide input that reflects authentic language, suggesting that graded readers may offer an acceptable balance of accessibility and authenticity. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: