Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpencer, Brenda
TitelAligned assessment in support of high-level learning: A critical appraisal of an assignment for a distance-teaching context.
QuelleIn: Journal for language teaching, 43 (2009) 2, S. 102-115Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Evaluation; Selbsteinschätzung; Leistungsbeurteilung; Textbearbeitung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Essay Writing; Schreiben; Konstruktivismus; Hochschule; Fernstudium; E-Learning; Aufgabenstellung; Bewertung; Fachsprache
AbstractThe paper takes the form of a critical appraisal of a formative assessment task given to students in an entry-level English for Specific Purposes (ESP) course in an Open and Distance Learning (ODL) context at the University of South Africa (UNISA). The article describes a specific formative assessment task in an ODL learning context and touches on issues of self-regulated learning and appropriation of student writing. Biggs' theory of constructive alignment, which underpins the assignment, requires an evaluation of the degree to which students construct meaning from learning tasks and the extent to which the assessment is synchronised with learning outcomes and learning activities of the course. The assignment described in the article was an outcome of doctoral research (Spencer 1999) which proved empirically the value of requiring both revision and self-assessment in a writing assignment in a distance-teaching context. These statistically significant findings provided empirical support for self-regulated learning and prompted the design of the assignment described in the article. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: