Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLawrence, Donovan C.
TitelCALL and the development of reading skills: Bridging the gap between theory and practice.
QuelleIn: Journal for language teaching, 43 (2009) 1, S. 84-98Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; CD-ROM; Effizienz; Fremdsprachenunterricht; Lernen; Lesen; Schule; Computerunterstützter Unterricht; CD-ROM; Empirische Forschung; Internet; Schule; Lernen; Computerunterstützter Unterricht; Textrekonstruktion; Fremdsprachenunterricht; Lesen; Effizienz; Forschungsüberblick; Situationsbericht; Internet; Südafrika (Staat)
AbstractIn the midst of the increased availability of computers in South African schools and the publication of a White Paper on e-Education, (language) teachers are facing the new and exciting challenge of successfully integrating ICT in their teaching. In the light of these developments, it becomes imperative to develop guidelines for the effective integration of computers in language and other areas of teaching. Unlike most overseas countries, Computer-assisted Language Learning in South Africa is still in its infancy. Therefore, it becomes necessary to draw on international best practices and findings of the most recent research on CALL. The focal point of the article is the value of computers for developing reading skills, with reference to the use of text reconstruction activities, multimedia CD-ROMs and the World Wide Web. Emanating from this extensive literature survey are critical success factors for the integration of computer-based and conventional reading activities. These factors include the goal of the lesson, the time available, learners' level of language proficiency and learners' level of computer literacy. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: