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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
In the midst of the increased availability of computers in South African schools and the publication of a White Paper on e-Education, (language) teachers are facing the new and exciting challenge of successfully integrating ICT in their teaching. In the light of these developments, it becomes imperative to develop guidelines for the effective integration of computers in language and other areas of teaching. Unlike most overseas countries, Computer-assisted Language Learning in South Africa is still in its infancy. Therefore, it becomes necessary to draw on international best practices and findings of the most recent research on CALL. The focal point of the article is the value of computers for developing reading skills, with reference to the use of text reconstruction activities, multimedia CD-ROMs and the World Wide Web. Emanating from this extensive literature survey are critical success factors for the integration of computer-based and conventional reading activities. These factors include the goal of the lesson, the time available, learners' level of language proficiency and learners' level of computer literacy. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/3
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Standortunabhängige Dienste
0259-9570
Lawrence, Donovan C.: CALL and the development of reading skills: Bridging the gap between theory and practice. 2009.
3108042
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