Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJackson, Fiona
TitelEAP course design within a context of institutional change and cross-disciplinary collaboration: factors shaping the creating of 'writing for commerce'.
QuelleIn: Per linguam, 25 (2009) 2, S. 61-81Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-2312
SchlagwörterCurriculum; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Schreiben; Wirtschaft; Wirtschaftswissenschaft; Hochschule; Bedarfsanalyse; Fachsprache; Südafrika (Staat)
AbstractMany reports of needs analysis and curriculum design of EAP courses focus largely on the immediate pedagogic context and ensuing decision making and materials design processes of the course designers. The paper explores the process of curriculum design from the perspectives of both debates and developments within the field of language and literacy education, and the impact of international, national and institutional shifts in higher education on one course design process within one South African university. The paper explores the realities of institutional and disciplinary histories and changes that impacted on the design of an EAP course for a linguistically, culturally and racially diverse group of first-year commerce students. The intricacies of creating such a course as an inter-disciplinary school, rather than departmental, project are explored and briefly evaluated. The key principles underpinning the course design are explained. The paper concludes with consideration of why the collaborative inter-disciplinary project has faded, although the course has continued successfully. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Per linguam" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: