Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inO'Donnell, Mary E.
TitelFinding Middle Ground in Second Language Reading: Pedagogic Modifications That Increase Comprehensibility and Vocabulary Acquisition While Preserving Authentic Text Features.
QuelleIn: The modern language journal, 93 (2009) 4, S. 512-533Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Quantitative Forschung; Effizienz; Fremdsprachenunterricht; Lesen; Literaturunterricht; Spanischunterricht; Fachdidaktik; Leseverstehen; Authentizität; Empirische Forschung; Methodik; Didaktisches Material; Fachdidaktik; Literaturunterricht; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Spanischunterricht; Lesen; Leseverstehen; Authentizität; Effizienz
AbstractUsing a quantitative approach, the reported study explores the use of textual elaboration as a modification option for literary texts in an intermediate-level Spanish as a second language (L2) course. The results suggest that, with elaborative modifications, literary texts could have an expanded role in L2 instruction for lower proficiency students, thus representing a compromise between those who advocate the exclusive use of authentic reading materials and those who suggest that pedagogically modified texts are more appropriate for this level student. The findings indicate that the L2 readers who read short literary texts that had been modified elaboratively were able to recall more information about the texts and could identify more vocabulary that appeared within the texts. However, the level of text difficulty played a pivotal role in relation to the effectiveness of elaborative modifications. In terms of comprehension, students who read unmodified texts that were relatively easy to comprehend benefited the least from these modifications. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: