Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChapelle, Carol A.
TitelA Hidden Curriculum in Language Textbooks: Are Beginning Learners of French at U.S. Universities Taught About Canada?
QuelleIn: The modern language journal, 93 (2009) 2, S. 139-152Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; CD-ROM; Lehrplan; Anfangsunterricht; Lehrbuch; Lehrwerk; Lehrwerkanalyse; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht; Landeskunde; Hochschule; Kanada; USA
AbstractThe reported study investigated a hidden curriculum in published language teaching materials by tabulating the number of instances that Canada was mentioned in 9 French textbooks and their accompanying workbooks and CD-ROMs. The materials were used at large public universities in the northern United States. For the study, 2 raters, a Québécois student and an American student of French, found that, on average, 15.3% of the analyzed sections of the textbooks, 6.5% of the workbook sections, and 29.9% of the sections in the CD-ROMs contained Canadian content. Based on a transnational view of culture, which suggests that cultural content in language materials should be chosen in view of local issues (Risager, 2007), the author argues that Canada should play a larger role in French teaching materials used in the northern United States. In particular, increased Canadian content might help to create needs for and interest in French, foster learning about the nonneutrality of language, and stimulate discovery of local historical linguistic and cultural diversity. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: