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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A key question in the debate on conversation analysis as an approach to SLA concerns the role of cognition in interaction and learning. Where is cognition located, and how is understanding in interaction achieved? For an empirically grounded answer, the author explores the procedural apparatus that sustains socially shared cognition. Following a brief introduction of three discursive approaches to cognition as socially shared, the article examines how interactional organizations and linguistic resources serve to generate and sustain mutual understanding in a segment of ordinary conversation between an L1 speaker and an L2 speaker of English. The autor then discusses the standard treatment of repair in interactionist SLA from a conversation-analytic perspective. Lastly, she considers how interactional competencies may be learnable, and how their learnability informs the issue of whether CA is capable of furnishing an explication of second language learning without the help of exogenous theory. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/3
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Standortunabhängige Dienste
0019-042X
Kasper, Gabriele: Locating cognition in second language interaction and learning: Inside the skull or in public view? 2009.
3107485
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