Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSaka, Yavuz; Southerland, Sherry A.; Brooks, Jeffrey S.
TitelBecoming a member of a school community while working toward science education reform: Teacher induction from a cultural historical activity theory (CHAT) perspective.
QuelleIn: Science education, 93 (2009) 6, S. 996-1025Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.20341
SchlagwörterErfahrung; Fallstudie; Fragebogen; Interview; Unterrichtsbeobachtung; Vergleichsuntersuchung; Gemeinschaft; Meinungsänderung; Erfahrung; Gemeinschaft; Interview; Lehrerbildung; Meinungsbildung; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Schule; Theorie; Lehrerkollegium; Fallstudie; Fragebogen; Unterrichtsbeobachtung; Aktivität; Lehrstrategie; Meinungsänderung; Unterrichtsreform; Schule; Lehrerbildung; Lehrerkollegium; Aktivität; Lehrstrategie; Unterrichtspraxis; Unterrichtsreform; Kulturgeschichte; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Berufseintritt; Referendariat; Meinungsbildung; Theorie
AbstractThe first years of teaching can be demanding, as the novice works to gain familiarity with many aspects of professional work. Often, what they have been prepared to do in teacher education programs is not aligned with what is expected at them in schools. As a consequence, many teachers leave the profession or move away from the reform-minded practice emphasized in their preparation as they accept the norms of their new community of practice. Using cultural historical activity theory, this comparative case study explored two beginning science teachers' transition into the teaching profession and the roles a community of practice played in this transition. Findings suggest that these science teachers were influenced by the social and professional structures at their schools and by the level of institutional and interpersonal support they received from peer teachers and administrators. The extent to which these teachers became involved in the community of practices at their schools greatly influenced their instructional practice. Implications suggest that science teacher preparation and induction programs must go beyond simply emphasizing teaching and learning-they must also address strategies young teachers can use to access the support they need to be able to consistently enact reform-based practices.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: