Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDuderstadt, James J.
TitelAligning American higher education with a twenty-first-century public agenda.
Examining the national purposes of American Higher Education; a leadership approach to policy reform.
QuelleIn: Higher education in Europe, 34 (2009) 3-4, S. 347-366Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0379-7724
SchlagwörterStaat; Ausland; Hochschule; USA; Staat; Hochschule; Hochschulsystem; Ausland; USA
AbstractToday higher education faces the challenge of reconsidering and realigning its public agenda to serve better an era in which educated people, the knowledge they produce, and the innovation and entrepreneurial skills they possess have become the keys to economic prosperity, national security, and social well-being. The imperatives of expanding educational opportunity at all levels, conducting research of world-class quality, and producing outstanding scientists, engineers, physicians, teachers, and other knowledge professionals in an increasingly competitive world will only require not only substantial changes in the leadership and governance of universities, but also challenge their most fundamental structure and purpose. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education in Europe" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: