Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOberts, Ursula; u.a.
TitelTraining emotional and social competences in higher education.
The seminar methodology.
QuelleIn: Higher education in Europe, 34 (2009) 3-4, S. 523-533Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0379-7724
SchlagwörterBologna-Prozess; Studienverhalten; Studentenschaft
AbstractThis article discusses the importance of emotional and social competences in higher education and presents a training model. In 1991, Ramon Llull University of Barcelona (Spain) created the Seminar methodology to tackle these challenges. A general model derived from the Emotional Intelligence concept and the general principles of this methodology are explained. As an example, a pilot programme for training emotional and social competences in an undergraduate major study is presented. Our perspective and experience from this programme may be useful in training academic professions where interpersonal and/or intrapersonal capacities are important competences to be developed. We propose rethinking the mission of the university by including the training of emotional and social competences, especially in view of the ongoing Bologna Process. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education in Europe" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: