Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Schuchart, Claudia |
---|---|
Titel | Der Einfluss von Lehrern auf die Abschlussabsichten von deutschen und türkischen Schülern in der Hauptschule. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 62 (2009) 4, S. 479-496Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Pilotstudie; Beeinflussung; Einstellung (Psy); Bildungsbiografie; Junge; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Eltern; Kind; Sekundarstufe I; Hauptschule; Realschule; Lehrer; Schüler; Schulabschluss; Motivation; Ausländer; Deutscher; Migrant; Türke; Deutschland |
Abstract | Students of ethnic minority background are highly underprivileged in the German school system. Various studies show that their school biography depends in particular on their own responsibility; due to lack of knowledge their parents cannot support them. This paper investigates the aspired graduation and its rationalization of German and Turkish male Hauptschule students. Compared to German students, the results indicate significantly stronger ambitions of Turkish students. Particularly teachers have an influence over their graduation plans, maybe because they are conceded a greater competency concerning school issues than parents. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/2 |