Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeß, Erik; Spöttl, Georg
TitelCore occupations as a building block for European vocational education and training.
QuelleIn: BWP. Special Edition, (2009), S. 10-13
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBildungspolitik; Europa; Berufsbild; Berufsbildung; Bildungspolitik; Arbeitsprozess; Leistungsmessung; Kreditpunktesystem; Prozessorientierung; Berufsbildung; Berufsbild; Berufskonzept; Arbeitsprozess; Leistungsmessung; Europa
Abstract"At present, the proposals for a European Qualification Framework (EQF) and for a Credit Point System in Vocational Education and Training (ECVET) are revitalising the discussion surrounding European core occupations, although it remains unclear whether occupations should play a role in this system and which "vocational education and training concept" could form the basis of consensus in Europe. Core occupations may constitute the foundation for the respective context of a sector related "ECVET configuration" and could provide a major contribution to a vocational education and training concept dialogue between social partners and policymakers. The present paper investigates whether the establishment of European core occupations represents an opportunity to enrich the European vocational education and training debate by adding a modern concept of vocationalism." (Autorenreferat, BIBB-Doku).
Erfasst vonBundesinstitut für Berufsbildung, Bonn
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "BWP. Special Edition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: