Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMatzat, Uwe; Snijders, Chris; Horst, Wouter van der
TitelEffects of different types of progress indicators on drop-out rates in web surveys.
QuelleIn: Social psychology, 40 (2009) 1, S. 43-52Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1864-9335
SchlagwörterUmfrage; Kommunikation; Leistungsmotivation; Computerunterstütztes Verfahren; Arbeitszeit
AbstractAnalyzes whether and how different types of progress indicators affect the tendency of respondents to continue filling out a Web survey, focusing on whether the progress indicators effects depend on the position of the respondent in the questionnaire. Using a sample of 2,460 respondents of a Dutch online access panel (aged 15-76 years), 3 kinds of progress indicators (linear, fast-then-slow, slow-then-fast, and a control condition) are analyzed using survival analysis. The results show that the effect of the indicators on the completion rate is either negative or nonexistent, depending on the questionnaire length. Moreover, the effect of an indicator does not depend on the position of the respondent in the answering process. The authors interpret these findings in terms of the implicit narrative between survey designer and respondent. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: