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Autor/inFuessl, Karl-Heinz
TitelPädagogische Emigranten in den USA und Deutschland nach 1933/1945.
Forschungsstand und Desiderata.
QuelleIn: Bildung und Erziehung, 61 (2009) 1, S. 7-23Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0006-2456; 2194-3834
SchlagwörterFallstudie; Bildungsgeschichte; Kultureinfluss; Exil; Faschismus; Nationalsozialismus; Politische Verfolgung; Remigration; Pädagoge; Forschungsstand; Emigrant; Emigration; Nachkriegszeit; Deutschland (1945-1949); Deutschland (bis 1945); USA
AbstractThe presented essay deals with German educators and pedagogical scholars who fled Hitler Germany and settled - after persecution and flight - in the United States. Its aim is to consider the already existing research and to draw a framework for future research. Central is the question whether and how such forced career breaks may have led to new opportunities and significant innovations that might not have happened otherwise. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/4
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