Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarrison, Timothy G.; Smith, David M.; Shallcross, Dudley E.
TitelFinal year school projects: the Bristol ChemLabS use of the undergraduate ambassador scheme.
QuelleIn: Acta didactica Napocensia, 2 (2009) 2, S. 35-40Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1504-9922; 2065-1430
SchlagwörterLehrerausbildung; Unterricht; Chemieunterricht; Berufspädagogik; Europa; Rumänien
AbstractAs part of the final year of their undergraduate degree programmes, some chemistry students at the University of Bristol spend time in local primary or secondary schools working on chemistry or chemical education problems. All partners gain from this programme. The students develop many of the transferable skills required by employers in all sectors. The scheme also provides them with the chance to gain some experience of working in schools, at the same time as acquiring credit as part of their degree programme. Many of the participating students go on to postgraduate teacher training courses and become committed and effective teachers. The schools benefit from having young enthusiastic science role models, assistance in the classroom and an opportunity to develop and run new projects. The scheme also helps the university department develop better links with neighbouring schools. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2009/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta didactica Napocensia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: