Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Bargel, Tino (Hrsg.); Schmidt, Monika (Hrsg.); Bargel, Holger (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Universität Konstanz / Arbeitsgruppe Hochschulforschung |
Titel | Quality and equity in higher education - international experiences and comparisons: International Workshop November 2008. |
Quelle | Konstanz (2009), 131 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Hefte zur Bildungs- und Hochschulforschung. 53 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
URN | urn:nbn:de:0168-ssoar-236327 |
Schlagwörter | Bildungschance; Soziale Ungleichheit; Gerechtigkeit; Hochschulbildung; Bologna-Prozess; Internationaler Vergleich; Qualität; Europa |
Abstract | Contents: Walter Müller: Education research in international comparison: Inequality among students in European countries; Werner Georg: Individual and Institutional Factors in the Tendency to drop out of Higher Education. A Multilevel Analysis; Alain Fernex, Charles Hadji, Laurent Lima: L'évaluation de la qualité des études: est-ce que l'inégalité importe?; Jean-Francois Stassen: Universities and inequalities. Some results from OVE 2008 surveys Helmut Guggenberger, Paul Kellermann: Research about Students - Experiences and Results; Lette Hogeling, Maarja Lühiste: Quality and Equity in the Dutch Higher Education System; Heike Behle: Futuretrack. Careers Clarity of UK students. Diversity and Choices; Dominic Orr: A brief presentation of the EUROSTUDENT project and selected results from the third round (2005-2008); Kai Mühleck: The Higher Education Quality Survey - Contents, Design, & Perspectives; René Krempkow: Qualification, Transition and the Tasks of Quality Management; Regina Sonntag-Krupp: Studentische Mobilität mit der Einführung der Bachelor- und Masterstudiengänge; Gediminas Merkys: Design and composition of questionnaires: Techniques for response behaviour by extremely long Instruments; Andrii Gorbachyk: Testing of school knowledge as a step towards the equality of access to higher education. Analysis of the first results. |
Erfasst von | GESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim |
Update | 2021/1 |