Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enColclough, Christopher; Otieno, Wycliffe
InstitutionUniversity of Cambridge / Research Consortium on Educational Outcomes and Poverty
TitelFinancing education in Kenya: expenditures, outcomes and the role of international aid.
QuelleCambridge (2009), 95 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheRECOUP Working Papers
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:0168-ssoar-68776
SchlagwörterBildungspolitik; Bildungsertrag; Finanzierung; Hilfe; Afrika; Kenia
AbstractThis paper analyses educational expenditures in Kenya over the past two decades, comparing these with changes in enrolments and outputs from the education system. While there is a direct relationship between public financing policy and participation in education, the positive outcomes in the sector cannot be directly attributed to external aid. Though aid has played its part, the major stimulus to sector improvement has been internal. But the Kenyan experience shows that aid has had an impact on national policy and, at times, Kenya has seemed to change its policy objectives in order to access aid. Though a strong economy by African standards, Kenya's continued reliance on external support is inevitable if its ambitious objectives in the education sector are to be upheld.
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2021/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: