Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMullis, Ina V. S.; Martin, Michael O.; Ruddock, Graham; O'Sullivan, Christine Y.; Preuschoff, Corinna
TitelTIMSS 2011 assessment frameworks.
QuelleChestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Lynch School of Education, Boston College (2009), 190 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-889938-54-8
SchlagwörterForschungsdesign; TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Testaufgabe; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lernbedingungen; Beispiel; Biologieunterricht; Chemieunterricht; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Internationaler Vergleich
AbstractThe "TIMSS 2011 Assessment Frameworks" provides the foundation for IEA's TIMSS 2011 international assessments of mathematics and science at the fourth and eighth grades. The "TIMSS 2011 Mathematics Framework" and the "TIMSS 2011 Science Framework" presented in Chapters 1 and 2, respectively, describe in some detail the major content and cognitive domains in mathematics and science to be tested at the fourth and eighth grades. The content domains (for example, algebra, geometry, etc. in mathematics, and biology, chemistry, etc. in science) and the topic areas within the domains are described separately for the fourth and eighth grades with each topic area elaborated with specific objectives. The cognitive domains describing the thinking students should be doing within the mathematics and science content domains are the same for mathematics and science and parallel across grades, but with different levels of emphasis. Chapter 3 contains the "TIMSS 2011 Contextual Framework" describing the types of schooling situations and factors associated with students' learning in mathematics and science that will be investigated via the TIMSS 2011 Encyclopedia and the questionnaires completed by students, their teachers, and schools. Finally, Chapter 4 provides an overview of the test booklet design including general parameters for item development. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: