Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenJenlink, Patrick M. (Hrsg.); Townes, Faye Hicks (Hrsg.)
TitelThe struggle for identity in today's schools.
Cultural recognition in a time of increasing diversity.
QuelleLanham, Md. u.a.: Rowman & Littlefield Education (2009), XIII, 218 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducation; Theory & philosophy
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-60709-107-0; 978-1-60709-107-3
SchlagwörterEmpirische Forschung; Identität; Interkulturelle Kommunikation; Kulturelle Identität; Persönlichkeitsentwicklung; Bildungspolitik; Eltern; Schule; Elternmitwirkung; Schüler; Interkulturalität; Interkulturelle Bildung; Multikulturalität; Curriculum; Außerschulische Tätigkeit; Englisch als Zweitsprache; Bilingualismus; Sozioökonomische Lage; Sport; Berufsvorbereitung; Behinderung; Anerkennung; Benachteiligung; Kooperation; Asiat; Ethnische Minderheit; USA
AbstractThe book examines cultural recognition and the struggle for identity in America's schools. In particular, the contributing authors focus on the recognition and misrecognition as antagonistic cultural forces that work to shape, and at times distort identity. What surfaces throughout the chapters are two lessons to be learned in relation to identity. The first lesson is that identities and the acts attributed to them are always forming and re-forming in relation to historically specific contexts, and these contexts are political in nature, i.e., defined by issues of diversity such as race, ethnicity, language, sexual orientation, gender, and economics. The second lesson presented by the authors is that identity forms in and across intimate and social contexts, over long periods of time. The historical timing of identity formation cannot simply be dictated by discourse. The identities posited by any particular discourse become important and a part of everyday life based on the intersection of social histories and social actors. Importantly, the social-cultural use of identities leads to another way of conceptualizing histories, personhoods, cultures, and their distributions over social and political groups. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: