Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHanemann, Ulrike
InstitutionUNESCO / Institute for Lifelong Learning; UNESCO
TitelAdvancing literacy - a review of LIFE 2006 - 2009.
Literacy initiative for empowerment.
QuelleHamburg: UNESCO Inst. for Lifelong Learning (2009), 63 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. 61
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-820-1168-2; 978-92-820-1168-3
SchlagwörterGrundbildung; Evaluation; Kommunikation; Recht auf Bildung; Beispiel; Bildungsprogramm; Entwicklungsland; Alphabetisierung; Bericht; Kooperation; UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation); Erwachsener; Jugendlicher; Afrika; Arabische Staaten; Asien; Lateinamerika
AbstractLIFE (Literacy Initiative for Empowerment) is one of UNESCO's three flagship initiatives dedicated to advancing the EFA agenda. It is also a key operational mechanism for achieving the goals of the United Nations Literacy Decade (UNLD - 2003-2012). The LIFE initiative targets 35 countries that are home to 85 per cent of the world's population without literacy competencies. It is built on a foundation of genuine commitment and provides a new vision and course of action. Now that the initiative has been in place for three years, it is time to take stock, assess its achievements, identify lessons learnt and move forward. UNESCO prepared the present Review of LIFE 2006-2009 with the following aims in mind: 1. to assess the overall performance of LIFE and evaluate the results of its implementation at country level; 2. to make a case for literacy; 3. to share experiences and lessons learnt with interested stakeholders; and 4. to contribute elements that will enhance discussions on how to advance the LIFE strategy and plan the way forward. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: