Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaurice, Jutta von; Leopold, Thomas; Blossfeld, Hans-Peter
TitelThe National Educational Panel Study.
A long-term assessment of competence development and educational careers. Paper presented at the ONS UKCeMGA and NIESR International Conference on Public Service Measurement 11-13 November 2009, SWALEC Stadium, Cardiff.
Quelle(2009), 8 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterKompetenz; Bildungsprozess; Bildungsforschung; Datensammlung; Forschungsdesign; Längsschnittuntersuchung; Panel; Bildungsbiografie; Deutschland; Längsschnittuntersuchung; Nutzung; Bildungsforschung; Kompetenz; Daten; Bildungsprozess; Datensammlung; Forschungsprojekt; Panel; Konzeption; Daten; Konzeption; Nutzung; Datendokumentation; Forschungsprojekt; Deutschland
AbstractThe National Educational Panel Study (NEPS) has been set up to find out more about how education is acquired, to see how it impacts on individual biographies, and to describe and analyse the major educational processes and trajectories across the lifespan. The researchers are collecting longitudinal data on the development of competencies, learning environments, the effects of social inequality and migration, and returns to education throughout the lifespan. The goal is to provide a rich source of potential analyses for the various disciplines concerned with educational and training processes, and to set up a basis for major improvements in educational reporting and the provision of expert advice for policymakers in Germany. All NEPS data will be made available to the national and international scientific community. To ensure high-quality user support, they are investing in modern methods of data documentation and data dissemination. This paper gives a general overview of the NEPS project, focusing on how the data will help to better understand the German educational system. As the success of the project depends on the data usage, the paper also sketches the plans for developing high-quality user services. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: