Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Hartmann, Ulrike; Martens, Matthias; Sauer, Michael; Hasselhorn, Marcus |
---|---|
Titel | Understanding historical understanding: Prospects and challenges of an empirical approach. |
Quelle | Aus: Martens, Matthias (Hrsg.); Hartmann, Ulrike (Hrsg.); Sauer, Michael (Hrsg.); Hasselhorn, Marcus (Hrsg.): Interpersonal understanding in historical context. Rotterdam u.a.: Sense Publ. (2009) S. 137-146 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-94-6091-066-1 |
Schlagwörter | Kompetenz; Methodologie; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Verstehen; Schule; Schüler; Lernprozess; Wissenstransfer; Lernziel; Fachdidaktik; Geschichtsbewusstsein; Geschichtsunterricht; Geschichtswissenschaft; Deutschland |
Abstract | This chapter provides a reflection on the contributions to the conference volume "Interpersonal Understanding in Historical Context". It addresses challenges that researchers face when investigating students' historical understanding. The authors point out theoretical and methodological problems, and discuss whether issues of interpersonal understanding can be transferred to historical context. (DIPF/Autor). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/3 |