Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSteffe, Leslie P.; Olive, John
TitelChildren's fractional knowledge.
QuelleNew York, NY u.a.: Springer Science+Business Media (2009), XXIII, 364 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 353-357
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4419-0590-1; 978-1-4419-0590-1
DOI10.1007/978-1-4419-0591-8
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fallstudie; Kind; Grundschule; Schülerleistung; Lehr-Lern-Forschung; Didaktik; Lernmethode; Unterrichtsmethode; Bruchrechnung; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Mathematisches Denken; Zahlensystem; Fallbeispiel; USA
Abstract[This book] ... tracks the construction of knowledge, both by children learning new methods of reasoning and by the researchers studying their methods. It challenges the widely held belief that children's whole number knowledge is a distraction from their learning of fractions by positing that their fractional learning involves reorganizing - not simply using or building upon - their whole number knowledge. This hypothesis is explained in detail using examples of actual grade-schoolers approaching problems in fractions including the schemes they construct to relate parts to a whole, to produce a fraction as a multiple of a unit part, to transform a fraction into a commensurate fraction, or to combine two fractions multiplicatively or additively. These case studies provide a singular journey into children's mathematics experience, which often varies greatly from that of adults. Moreover, the authors' descriptive terms reflect children's quantitative operations, as opposed to adult mathematical phrases rooted in concepts that do not reflect - and which in the classroom may even suppress - youngsters' learning experiences. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: