Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Spratt, Christine (Hrsg.); Lajbcygier, Paul (Hrsg.) |
---|---|
Titel | E-learning technologies and evidence-based assessment approaches. |
Quelle | Hershey u.a.: Information Science Reference (2009), XXIX, 313 S. |
Reihe | Premier reference source; Advances in information and communication technology education (AICTE) |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. 272-300 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-60566-410-3; 978-1-60566-410-1 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Evaluation; Fallstudie; Reliabilität; Selbstevaluation; Validität; Medieneinsatz; Medienkompetenz; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernprozess; Lernumgebung; Gruppenarbeit; Individualisierung; Lehren; Peer Group; Soziale Software; Projekt; Informatik; Virtuelle Realität; Technologiebasiertes Testen; Informationskompetenz; Hochschulbildung; Universität; Geisteswissenschaften; Studiengang; Fernunterricht; E-Learning; Virtuelle Hochschule; Leistungsmessung; Netzwerk; Portfolio; Internet; Student; World Wide Web; Australien; Finnland; Großbritannien; Neuseeland; USA |
Abstract | This book provides a variety of contemporary solutions to identified educational problems related to the assessment of student learning in e-learning environments. It draws on research and evaluation expertise of academicians engaged in the day-to-day challenges of using e-learning technologies and presents key issues in peer assessment using advanced technologies. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/2 |