Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMcCombs, Jennifer Sloan (Hrsg.); Kirby, Sheila N. (Hrsg.); Mariano, Louis T. (Hrsg.)
TitelEnding social promotion without leaving children behind.
The case of New York City. Prepared for the New York City Department of Education.
QuelleSanta Monica, CA u.a.: RAND Corp. (2009), XXXIV, 273 S.Verfügbarkeit 
ReiheRAND education
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 263-273
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8330-4778-7; 978-0-8330-4778-6
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Interview; Längsschnittuntersuchung; Methodologie; Leistungssteigerung; Selbstbewusstsein; Schulpolitik; Förderung; Förderungsmaßnahme; Kind; Schule; Schuljahr 03; Schuljahr 04; Schuljahr 05; Schuljahr 06; Schuljahr 07; Schuljahr 08; Lehrerfortbildung; Schüler; Lernerfolg; Schulversagen; Schülerleistung; Sitzen bleiben; Versetzung (Schule); Lernverhalten; Soziale Kompetenz; Lernhilfe; Curriculum; Nachhilfeunterricht; Lesekompetenz; Mathematische Kompetenz; Statistik; Abbruch; Einflussfaktor; Intervention; Leistungsmessung; Risiko; New York, N.Y.; USA
AbstractMany states and school districts are implementing test-based requirements for promotion at key transitional points in students' schooling careers, thus ending the practice of "social promotion" - promoting students who have failed to meet academic standards and requirements for that grade. In 2003/2004, the New York City Department of Education (NYCDOE), which oversees the largest public school system in the country, implemented a new test-based promotion policy for 3rd-grade students and later extended it to 5th, 7th, and 8th graders. The policy emphasized early identification of children at risk of being retained in grade and provision of instructional support services to these students. NYCDOE asked RAND to conduct an independent longitudinal evaluation of the 5th-grade promotion policy and to examine the outcomes for two cohorts of 3rd-grade students. The findings of that study, conducted between March 2006 and August 2009, provide a comprehensive picture of how the policy was implemented and factors affecting implementation; the impact of the policy on student academic and socioemotional outcomes; and the links between the policy's implementation and the outcomes of at-risk students. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: