Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHanushek, Eric A.; Woessmann, Ludger
TitelSchooling, cognitive skills, and the Latin American growth puzzle.
QuelleBonn: IZA (2009), 23 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit. 4576
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterSchätzung; Bildungsniveau; Kognition; Kognition; Wirtschaftswachstum; Lateinamerika; Entwicklung; Bildungsniveau; Schätzung; Wirtschaftswachstum; Arbeitspapier; Entwicklung; Lateinamerika
AbstractEconomic development in Latin America has trailed most other world regions over the past four decades despite its relatively high initial development and school attainment levels. This puzzle can be resolved by considering the actual learning as expressed in tests of cognitive skills, on which Latin American countries consistently perform at the bottom. In growth models estimated across world regions, these low levels of cognitive skills can account for the poor growth performance of Latin America. Given the limitations of worldwide tests in discriminating performance at low levels, we also introduce measures from two regional tests designed to measure performance for all Latin American countries with internationally comparable income data. Our growth analysis using these data confirms the significant effects of cognitive skills on intra-regional variations. Splicing the new regional tests into the worldwide tests, we also confirm this effect in extended worldwide regressions, although it appears somewhat smaller in the regional Latin American data than in the worldwide data.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: