Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Laster, Madlon T. |
---|---|
Titel | Teach the way the brain learns. Curriculum themes build neuron networks. |
Quelle | Lanham, Md. u.a.: Rowman & Littlefield Education (2009), XXIII, 195 S. |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. 187-194 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-60709-136-4; 978-1-60709-136-3 |
Schlagwörter | Evaluation; Medieneinsatz; Mediennutzung; Schuljahr 08; Lernerfolg; Lernen; Lernforschung; Forschendes Lernen; Gruppenarbeit; Lernmethode; Curriculum; Lehrplan; Unterrichtsbeispiel; Unterrichtseinheit; Unterrichtsgestaltung; Hirnforschung; Grammatikunterricht; Literaturunterricht; Fächerübergreifender Unterricht; Projekt; Englischunterricht; Geografieunterricht; Geschichtsunterricht; Lesekompetenz; Schreiben; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Effizienz; Flexibilität; Interdisziplinarität; USA |
Abstract | In the very center of this expertise is the ability to evaluate the ways in which students learn more successfully. The author's writings support teachers in ways that develop and apply this analytical skill. The book offers a successful way to utilize such knowledge in the classroom through integrated units of study. Teachers will find this information valuable as a beneficial and efficient approach to classroom learning. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/2 |