Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRice, Jennifer King (Hrsg.); Roellke, Christopher (Hrsg.)
TitelHigh stakes accountability.
Implications for resources and capacity.
QuelleCharlotte, NC: Information Age Publ. (2009), XII, 261 S.Verfügbarkeit 
ReiheResearch in education fiscal policy and practice
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-59311-690-X; 978-1-59311-690-3
SchlagwörterBildung; Evaluation; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulreform; Förderungsmaßnahme; Schule; Schulentwicklung; Lehrerbedarf; Lehrer; Schulleistung; Schülerleistung; Curriculum; Region; Steuerung; Verantwortung; Bundesstaat; Föderalismus; Gesetz; Angebot; Arbeitsbedingungen; Finanzierung; Professionalisierung; Qualifikation; Einflussfaktor; Entwicklung; Implementierung; USA
AbstractIn this third volume of Research in Education Fiscal Policy and Practice, the editors have assembled a diversity of research studies focused on the current policy environment of high stakes accountability and how this context has impacted educators and students at multiple levels of the system. This effort to leverage student performance through high stakes reform has accelerated and intensified considerably since the 2002 reauthorization of the federal Elementary and Secondary Education Act, commonly referred to as No Child Left Behind (NCLB).In order for high stakes accountability reforms to realize their stated aims, targeted schools must have or acquire the resources and capacity to meet prescribed performance standards, yet little systematic research has been assembled to document the implications of high stakes accountability systems on the resources and capacity of schools and school systems. ... The first [section] provides a framework for assessing the impact of high stakes accountability policy on school capacity and also addresses implementation challenges at both state and local levels. The second section focuses on the impact of federal and state policymaking on teacher staffing and workplace conditions. The final section includes three chapters that provide a range of critiques on federal policymaking, including legal challenges to NCLB. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: