Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD; Europäische Kommission
TitelStudents with disabilities, learning difficulties and disadvantages in the Baltic States, South Eastern Europe and Malta.
Educational policies and indicators.
QuelleParis: OECD (2009), 189 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-07582-8; 978-92-64-07582-5
DOI10.1787/9789264076860-en
SchlagwörterDatenerhebungstechnik; Vergleich; Bildungschance; Bildungspolitik; Schulbesuch; Integrationsklasse; Schulform; Schulversagen; Lernschwierigkeit; Geschlecht; Inklusion; Indikator; Datenanalyse; Rechtsgrundlage; Statistik; Behinderung; Sonderschule; Altersgruppe; Benachteiligung; Studie; PISA (Programme for International Student Assessment); Baltikum; Bosnien-Herzegowina; Bulgarien; Estland; Kosovo; Kroatien; Lettland; Litauen; Malta; Moldau (Republik); Montenegro; Rumänien; Serbien; Slowenien; Südosteuropa
AbstractThis book provides an internationally comparable set of indicators on the educational provision for students with disabilities, learning difficulties and disadvantages (SENDDD). It covers the number of students concerned, their learning environment (special schools, speical classes and regular classes) and level of education (pre-primary, compulsory and upper secondary education). It also discusses policy implications vis-à-vis special education neeeds and offers an analysis of the participation and performance of students with special education needs in the 2006 round of the Programme for International Student Assessment (PISA). The volume is the result of co-operation between the OECD and the Centre for Research on Lifelong Learning (CRELL) of the European Commission's Joint Research Centre on the study of indicators of educational provision for students with disabilities, learning difficulties, and disadvantages. It presents quantitative and qualitative data for the school year 2005-2006 for Bulgaria, Croatia, Estonia, Latvia, Lithuania, Malta, Slovenia, and Romania as well as for Bosnia and Herzegovina, Kosovo, Moldova, Montenegro, and Serbia. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: