Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenArnesen, Anne-Lise (Hrsg.); Allan, Julie (Hrsg.); Simonsen, Eva (Hrsg.)
InstitutionEuroparat
TitelPolicies and practices for teaching sociocultural diversity.
Concepts, principles and challenges in teacher education.
QuelleStrasbourg: Council of Europe Publ. (2009), 101 S.Verfügbarkeit 
ReihePublishing editions
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 89-96
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-871-6582-3; 978-92-871-6582-4
SchlagwörterKulturdifferenz; Lehrerausbildung; Interkulturelle Bildung; Multikulturalität; Projekt; Internationale Zusammenarbeit; Heterogenität; Europäische Union
AbstractThe project "Policies and practices for teaching sociocultural diversity" was launched by the Steering Committee for Education (CDED) in 2006, with the primary aim of promoting the recognition of diversity in pre-service teacher training and the management of diversity at school. This publication is aimed at all staff in teacher education institutions. It intends to raise discussion about how teacher education, particularly in-service training, can prepare student teachers to become reflective professionals responsive to diversity in schools and classrooms. It addresses the urgent need to develop courses and practical training which stimulate the competence and reflection necessary to enhance inclusive environments where children and young people can learn to live together respecting differences. This work offers an outline of the main principles underpinning work in the diversity area. It also introduces some key concepts related to sociocultural diversity in education while analysing some challenges in teacher education and development. It identifies policy measures and guidelines for teachers' pre-service training institutions. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: