Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenZajda, Joseph I. (Hrsg.); Gibbs, Donna (Hrsg.)
TitelComparative information technology.
Languages, societies and the internet.
QuelleDordrecht u.a.: Springer (2009), XVI, 170 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGlobalisation, comparative education and policy research. 4
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4020-9425-6; 978-1-4020-9425-5
DOI10.1007/978-1-4020-9426-2
SchlagwörterEvaluation; Informations- und Kommunikationstechnologie; Medieneinsatz; Medienkompetenz; Mediennutzung; Schule; Lehrerausbildung; Chatten; Soziale Software; Mobilität; Politik; Globalisierung; Hochschulbildung; E-Learning; Internet; Jugendlicher; World Wide Web; Indien; Südostasien
AbstractThis volume offers a critique of the nexus between ICT and its impact on society, individuals and educational institutions. One of the most significant dimensions of globalization has been the rapid development of information and communications technologies (ICTs). Our lives have been changed by ICTs in numerous ways and the implications for education are enormous. The ICTs have transformed the linguistic, cognitive and visual dimensions of human communication, as well as our perceptions of the self, and social identity in the global culture. They have facilitated the development of new dimensions of digital literacy, such as blogging and sms messaging. In this sense, cyberlanguage continues to evolve by borrowing and adapting familiar words, coining new expressions, and embracing particular styles. The book provides directions in education and policy research, relevant to transformational educational reforms in the 21st century. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: