Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Blase, Joseph; Kirby, Peggy C. |
---|---|
Titel | Bringing out the best in teachers. What effective principals do. 3rd ed. |
Quelle | Thousand Oaks, CA: Corwin Press (2009), XV, 156 S. |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. 134-146 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4129-6519-5; 1-4129-6520-9; 978-1-4129-6519-4; 978-1-4129-6520-0 |
Schlagwörter | Führungsstil; Schulleiter; Schulleitung; Schulverwaltung; Lehrer; Lehrerkollegium; Schüler; Motivation; Mitbestimmung; Effektivität; Qualität; Strategie; Führungskraft; USA |
Abstract | What strategies do great principals use to influence teachers, students, and classroom instruction? [This... book} ... provides the answers from the teachers themselves. ... The book offers strategies and related practices that allow leaders to (1) use the power of praise; (2) influence others by using expectations and involvement; (3) encourage professional autonomy; (4) lead by standing behind; (5) suggest rather than direct; (6) use formal authority positively. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2009/4 |