Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Schneider, Wolfgang (Hrsg.); Bullock, Merry (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Human development from early childhood to early adulthood. Findings from a 20 year longitudinal study. |
Quelle | New York, NY u.a.: Psychology Press (2009), X, 279 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-8058-6108-4; 978-0-8058-6108-2 |
Schlagwörter | Längsschnittuntersuchung; Denken; Entwicklungspsychologie; Gedächtnis; Individualität; Intelligenz (Psy); Kognitive Entwicklung; Motorische Entwicklung; Persönlichkeit; Persönlichkeitsentwicklung; Selbstbewusstsein; Frühe Kindheit; Jugend; Kind; Vorschule; Sprache; Sprachentwicklung; Lesekompetenz; Lesenlernen; Mathematische Kompetenz; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Moral; Junger Erwachsener; Forschungsprojekt; Bayern; Deutschland; München |
Abstract | Th[e] book summarizes a landmark longitudinal study of 200 children, from the ages of 3 to 23. The Munich Longitudinal Study on the Ontogenesis of Individual Competencies (LOGIC) examined the development of individual differences over time and whether it is possible to predict later competencies from earlier ones. Offering a snapshot of theory and data on personality, social, motor, moral, and cognitive development, the contributors help us understand which individual differences can and cannot be altered through schooling and other experiences and how differences seen in the earliest stages are later reflected in adulthood. The results provide valuable insight into the strengths and limitations of early prediction of individual differences. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/1 |